29. apríla 2017

Tematické dilemy



Nedávno som sa tak prechádzala a rozmýšľala, aké by malo byť vlastne posolstvo tohto blogu. Keďže ma opäť po dlhej dobe chytilo čítanie kníh, chcela som sa začať venovať recenziám a celkovo vlastnému písaniu. Znova sa vrátiť k môjmu starému nedokončenému príbehu a pretvoriť ho na niečo, no nazvime to - aspoň trochu čitateľné. Hoci ma tá inšpirácia zo začiatku celkom držala, po čase to akosi (ako inak) začalo opadávať, aj keď - stále mám nápady. Stále mám v hlave určité predstavy a popravde, drží ma to. Len akosi nemôžem písať, keď mi nejaký skrytý hlások niekde vzadu dookola našepkáva, že by som sa aktuálne mala venovať iným povinnostiam (ehm, škola...diplomka). Aj keď je pravda, že prokrastinácia je občas tiež sama o sebe inšpiráciou.

Nuž a teraz, tá druhá časť. Recenzie (ha-ha). To bol úprimne taký môj pokus skúsiť niečo napodobniť, len akosi pri tom pokuse všetko zlyhalo :D. Alebo skôr - moje nervy. Uvedomila som si, že pri ich písaní sa musím až veľmi premáhať a dokonca ani to nestačí. Viete, taký ten pocit, že niečo robíte a zrazu sa v strede zastavíte a kladiete si otázku - čo chcem týmto vlastne dokázať? Robím to preto, lebo ma to naozaj baví, alebo chcem len "zapadnúť", lebo to robí každý?
V tomto ohľade mám v hlave ešte kopu otáznikov. Jedno však viem, že tu nechcem prispievať niečím, do čoho sa musím sama nútiť. Ak má však nejaká kniha natoľko zaujme, že mi sama našepká, ako o nej niečo zaujímavé napísať, nájdem spôsob, ako sa s tým podeliť :-).




Jedna z dilém, ktoré mi vŕtajú v hlave je, či sa chcem aj naďalej zaoberať na tomto mieste iba tou tematikou, ako naznačuje názov, alebo to trošku rozšíriť. Na jednej strane by som tu chcela pridať veci z iného súdka (ako napríklad niečo moje túlacke a cestovateľské), na druhej, veľa ľudí radí zamerať sa len na jednu tematiku a neodbáčať, lebo to pôsobí trošku mätúco. A tomu by som sa chcela vyhnúť. Mojim pôvodným plánom bolo založiť si fakt blog len s jedným (dobre, čítanie a káva sú dve, ale ja to tak trošku spájam :D) zameraním. Ale ako sa vraví, človek mieni...

Mimochodom, nedávno som našla na Pintereste veľmi zaujímavé piny, aspoň pre mňa pôsobia tak fajne "rozpisovacky", čiže keď už nič, minimálne možno začnem s niečím takýmto :-)


Daily Writing Prompt - Writers Write Creative Blog:

Daily Writing Prompt - Writers Write Creative Blog:
pinterest.com


Čo myslíte, že je lepšie? Zamerať sa na blogu len na jednu základnú tematiku, alebo je v poriadku písať aj o veciach, ktoré s ňou nesúvisia?


8 komentárov:

  1. Čo sa týka písania diplomky - síce píšem bakalárku, ale zažívam podobné stavy :D Tiež ma nedávno kopla múza, ale no neviem sa odhodlať niečo napísať, lebo veď mám iné povinnosti! :D

    Podobne som sa našla aj v tom, čo hovoríš o recenziách. Tiež som jeden čas skúšala písať také tie... "oficiálne" recenzie, ale nejako som sa do toho musela stále nútiť. A tak píšem len svoje krátke výkecy, ktoré majú od recenzií veeeľmi ďaleko :D Na jednej strane ma to mrzí, lebo fakt obdivujem tie knižné blogy s premakanými článkami, ale... Nejak mi to nejde proste.

    A k poslednému bodu - podľa mňa zas prečo nepridať aj niečo z iného súdka. Mne bolo nedávno vyčítané práveže to, že stále dookola to isté riešim (knihy a filmy). A môže byť, že to obsah práveže oživí. Ak tých tém nebude teda zas priveľa, ktoré človek pokombinuje. Podľa mňa ak pridáš ešte jednu, tak to stále bude cool :) A navyše, ja mám okrem knižných článkov veľmi rada aj cestovateľské! Takže minimálne mňa potešíš :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne ako píšeš, priveľa tém môže potom vyzerať tak prekombinovane, preto rozmýšľam skôr o niečom takom, že by som založila ešte jednu niečo v spôsobe "mimo tému", kde by som čas od času pridala niečo iné. Ale hlavnú chcem nechať túto knižnú, pretože vlastne s tým zámerom som tento blog aj založila (keby chcem písať viac o tých cestách, tak to by chcelo osobitný blog, ale to by bolo na teraz už priveľa :D). Ďakujem pekne za názor! :-)

      Odstrániť
  2. Musím povedať... teda napísať, že keď som písala ešte Absolventskú prácu tak som mala toľko nápadov a chuť na písanie príbehov že som tomu nerozumela a teraz nápady sú ale lenivosť je väčšia :D Ja recenzie píšem rada ale aj nerada. Vždy mám v hlave úplne úžasnú predstavu ale nikdy ju nezrealizujem lebo by ten článok bol asi pridlhý. Ale posledná recenzia čo som vyčarila sa mi páčila :D A myslím si že keby začneš pridávať aj niečo z iného súdka tak sa nič zlé nestane. Za pokus to stojí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môžeš to skúsiť tak, že napíšeš akú len dlhú recenziu chceš a potom to trošku obsekáš ;-) Aj mne sa páčila tá tvoja posledná. A k tej lenivosti, mám pocit, že hoci aj mám čas (lebo až na tú diplomku nemusím v podstate teraz nič robiť), ale čím ho je viac, tým sa mi ešte menej chce robiť. Možno je tá zaneprázdnenosť predsa len na niečo dobrá.

      Odstrániť
  3. Zamerať sa na jednu tematiku? :D Ale to je škoda! Nemám rada také čierno-biele blogy, ktoré sa ničomu okrem recenzií nevenujú. Ja sama píšem také články, na aké mám práve chuť a je mi vlastne úplne jedno, či je to o varení, alebo o písaní, alebo o nejakej parádnej knihe.
    Hlavne aby to teba bavilo, vôbec nezáleží na tom, o čom budeš blogovať. Ak to totiž bude baviť teba, ľudia si k tebe cestu určite nájdu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, keď človeka blogovanie baví, to je to podstatné a aj čitatelia to z článkov cítia. Pri mne je ale trošku aj ten problém, že jeden mnohotematický blog už mám, práve preto som teraz chcela vytvoriť niečo, čo by sa týkalo skôr tej literatúry a písania, keďže by som sa v tom rada zlepšovala, pokiaľ sa dá :-) Ale akosi začínam zisťovať, že písať čisto len na jednu nôtu je trošku nudné a asi je fajn to oživiť niečím iným. Len nájsť aj tú správnu mieru, aby to nepôsobilo viac chaoticky... Ďakujem tiež za názor! :-)

      Odstrániť
  4. Môj blog je o všetkom možnom - lebo je to prosto a jednoducho osobný blog, takže môže byť o čomkoľvek MŇA napadne. :D Sú ľudia, čo tam aj tak prídu, lebo ich vlastne zaujíma čokoľvek napíšem - možno tam aj chodia práve kvôli tej všehochuti (a chutí im tá moja všehochuť). Ak sa vieš špecializovať na jednu vec (dve), kľudne tak urob a zvyšok pchaj na svoj druhý blog. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pamätám si, keď si si ten blog zakladala a tiež si viedla dilemy ohľadom toho, či bude mnohotematický, alebo to písanie oddelíš (dúfam, že si dobre pamätám, haha :-). Mne sa páči tvoje riešenie, hlavne keď už máš aj kúpenú doménu (či ako sa to povie :D), skrátka je to už také tvoje oficiálne. Možno ak sa raz rozhodnem pre wordpress, tiež to budem riešiť podobne. Kým sa ale snažím ešte "blogovo hľadať", asi to budem robiť tak, ako si to vlastne aj napísala v tej poslednej vete :)

      Odstrániť