2. mája 2017

Kniha kúziel - Otagovala som sa. Knižne.

Nedávno som u Alethei čítala ďalší TAG, ktorý ma vcelku zaujal (vlastne tieto knižné ma bavia takmer všetky :) a hoci som najskôr pri jeho čítaní uvažovala podobným smerom ako Alethea, dnes som si ho tak prechádzala znova, pričom som druhým očkom skúmala všetky svoje knihy na policiach a napadli mi ďalšie možné odpovede! Nuž, otagujem sa tiež a hádam vás aspoň na malú chvíľu pobavím :-)




Kouzlo, jež Vás přenese do děje jakékoliv knihy, přesně do chvíle, kterou si vyberete -
Kam se necháte přenést, do jaké chvíle a proč?

Doba Záškodníkov! V tomto prípade ozaj neviem nájsť lepšiu odpoveď a to si už niekoľký krát prehrávam v hlave všetko, čo som doteraz čítala. Určite by som sa rada ocitla vo viacerých, ale pokiaľ si mám vybrať ozaj len jednu, Harry Potter to vyhráva na plnej čiare. Aj keď je tá doba Zaškodníkov vlastne spomenutá len okrajovo...ale je! Mať ich mapu a túlať sa v noci po hrade...a Rokville...okej, radšej sa pri tomto zastavím :-).


io9.gizmodo.com


Kouzlo Vám umožní vytáhnout libovolnou postavu z knihy a přivést ji do reálného světa -
Koho vytáhnete a proč? Co s ní uděláte v reálném světě?

Ja mám tak trošku úchylku na mierne šialených hrdinov, takých tých čudákov, ktorých takmer nikto nechápe. A posledným z nich bol Elodin z Mena Vetra. Ozaj sa mi páčili všetky scénky s ním, jeho hlášky a neurčité otázky, na ktoré neviete hneď odpovedať, ale po čase predsa len dávajú určitý zmysel. Nevraviac o tom, čo sa odhalí ešte v poslednej časti. 
A čo by som s ním spravila? Haha, vtipná otázka :D. Stačilo by mi, aby ma naučil to meno vetra ;-)


File:Kvothe and elodin the room by stella di a-d58lioa.jpg
kingkiller.wikia.com


Kouzlo, které Vám dá možnost přetvořit konec jedné knihy -
Který konec předěláte dle vašich představ a proč? Jak moc velký rozdíl mezi původním a novým koncem bude?

Prvé, čo mi napadlo, bol Most do Krajiny Terabithia. Síce som to čítala už mnoho, mnoho rokov dozadu, ale na ten pocit na konci si pamätám doteraz, bola to jedna z prvých kníh, ktorých koniec ma fakt vzal. A že vraj literatúra pre deti...No možno len ak by som ich chcela rozplakať, ako keď čítala Mortiša Janka a Marienku. 
Hlavnú hrdinku by som určite nechala žiť.
Podobne by som ešte mohla spomenúť aj ukončenie trilógie Bartimaeus.


Kouzlo má za účel zabít postavu z knihy dle Vašeho výběru ve Vámi zvolenou chvíli -
Kterou postavu, kdy a proč zabijete? Jak to podle vaší teorie ovlivní děj knihy?

Asi by som nezabila predčasne nikoho. Podľa mňa má každá postava, či už v knihe, alebo filme nejaký dôvod, prečo tam je a posúva dej určitým smerom. Veď si to len predstavte, aké by to bolo nudné bez tých záporákov! 
Veď ani taký Harry by nebol tým, čím je bez Voldemorta ;-) Hoci - áno - mohli by zase žiť niektorí ďalší.


Když tímto lektvarem polijete stránku knihy, přehraje vám scénu, která se zrovna odehrává -
Jakou scénu byste takto chtěli vidět na vlastní oči a né o ní jen číst a z jaké je knihy? Proč právě tuhle scénu?

V tomto prípade musím opäť súhlasiť s Aletheou a Eragonom. Previesť sa na Zafire, vidieť svet jej očami z výšky...musí to byť paráda.


Súvisiaci obrázok
picnewposts.blogspot.sk


Lektvar, po jehož vypití se na 1 hodinu stanete hlavní hrdinkou/hlavním hrdinou vybrané knihy v libovolnou chvíli -
Kým byste se stali a co byste udělali jinak?

Musí to byť hlavný hrdina? A ak je to chlap? Nevravím, že by nebolo zaujímavé už len samotná hodinka v mužskom tele, ale...ak by som mala niečo meniť, tak skôr tie časti, keď sa dvaja hrdinovia akosi nemali k činu a úprimne, radšej by som bozkávala toho chlapa :D. Ako napríklad Kvothe a Denna (Meno vetra), alebo Ron a Hermiona (áno, dala by som ich dokopy skôr)...alebo Nathaniel a Kitty (Bartimaeus)...či Eragon a Arya. 
Aktuálne rozmýšľam ešte o tom, čo všetko by som zmenila v Game of Thrones...celkovo :D Ale keďže knihy samotné som ešte nečítala (pozerám len seriál), nebudem sa k tomuto vyjadrovať :D


Lektvar, který vymaže zvolenou knihu ze světa i z paměti lidí -
Kterou knihu byste bez výčitek nechali přestat existovat? Čím se provinila, že si něco takového zaslouží?

To by som nespravila, nech by bola kniha akokoľvek zlá. Každý spisovateľ mal predsa v hlave určitý príbeh a svoje vysvetlenia, prečo napísal veci tak, ako napísal. Okej, možno nie všetko vydané je aj kvalitné, ale určite by som knihu z povrchu zemského nevymazala, na to má potom recenzentov, ktorí pekne všetky chyby vytknú a on sa (snáď) poučí :D


Kouzlo, díky kterému Vámi vybraný autor napíše knihu, jakou si jen zamanete -
Od koho byste chtěli knihu na přání? Proč? A o čem by byla?

Asi by som si vyžiadala svoj životný príbeh od Patricka Rothfussa. Neviem, je možno mnoho kvalitnejších spisovateľov, ale Patrick ma chytil tým takým svojským štýlom písania a skrátka viem, že tie moje celoživotné trapasy by vedel práve on podať tým správnym sarkastickým spôsobom :D


Kouzlo Vám umožní přidat novou nebo oživit již zemřelou postavu v jakékoliv knize a určit jí její další osud -
Koho byste nechali vstát z mrtvých anebo kam byste přidali jakou postavu? Jaký charakter by nová postava měla? Za jakým účelem by postava obživla/přibyla? Jaký by byl její život v knize?

Achjaj, tých je veľa. Ale asi sa opäť uchýlim len k tým najznámejším sériám a ak si mám vybrať len jednu jedinú postavu, bol by to Sirius Black. A čo by robil? No žil konečne svoj život - slobodne, bez toho, aby sa musel skrývať. Pomáhal a radil Harrymu. Rozprával mu o svojich záškodníckych časoch s jeho rodičmi. Možno by sa vrátil na hrad ako učiteľ (hoci to si veľmi predstaviť neviem, ale však prečo nie? :D). Skrátka by sa tešil zo života.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt marauders harry potter
io9.gizmodo.com

Kouzlo, díky kterému můžete vytvořit vlastní svět kombinací již existujících světů a přesně si vybrat obyvatele, včetně postav z jakýchkoliv knih -
Jaký svět byste vytvořili a kdo všechno by v něm měl žít? Jak by fungoval? Co by se tam dělo? Jak by tam žily určité existující postavy a jak by se zkřížily jejich osudy?

Hm...Pán prsteňov a Eragon? Skúšam rozmýšľať nad podobnými dobami a tie spájať :D Žeby sa Eragon pridal k Hobitom cestou do Mordoru? :D
Fakt neviem...Alebo Meno Vetra a Eragon? To by bolo zaujímavé. 
Alebo Súmrak a Anita Blake? - Ak to mám zobrať z iného súdka :D Ale to by Bellu asi porazilo z toľkých krvilačných upírov a iných zverstiev. A Anita by na ňu tiež nemala nervy. Vlastne si tie dve neviem ani predstaviť spolu v jednej miestnosti. 
Alebo ak ešte z tej upírskej tematiky, zaujímalo by ma spojenie Anity Blake a Upírskych denníkov. Hoci tam som zase nečítala knihy a zameriavam sa čisto na seriál. Ale rada by som vedela, akoby dopadlo stretnutie Anity a Demona :-)

***
Na záver si nemôžem pomôcť, ale musím tu dať tento obrázok :D

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter got
www.flitto.com


Máte aj vy nejaké zaujímavé nápady na tieto otázky? Do ktorého príbehu by ste sa najradšej preniesli alebo ktoré knihy spojili? Som celkom zvedavá na iné odpovede :-)

4 komentáre:

  1. Hej ten obrázok je super :D Keď som pred nedávnom videla na FB strašne som sa zasmiala. Inak dobré odpovede, Eragona som nečítala, ja by som sa asi povozila na chrbte Drogona - Deanerysinho draka. Anitu som čítala tuším ale len prvý diel a veľmi dávno. Viem, že som to mala po česky a v laptope a asi preto som nečítala ďalšie diely. Kokšo ale normálne som už aj zabudla na existenciu Twilightu ďakujem za pripomienku :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som Anitu čítala len na laptope, v češtine, dokonca postupne, ako to nejaké baby prekladali. Neviem prečo, ale mala som vtedy také obdobie (dobrých 6 rokov dozadu. ak nie aj viac), že ma to veľmi bavilo, až do nejakej 6.-7. časti. Potom sa už charakter hlavnej hrdinky trošku zmenil a nebavilo ma čítať už len o jej rôznorodých chúťkach bez normálneho deja :P. Haha, na Tw by som zabudla aj ja, ale mám ho na polici kde je aj Harry Potter a Eragon, čiže mi to brnklo do očí :D

      Odstrániť
  2. Anita a Bella v jednej miestnosti... Fúúúú. :D

    Meno vetra by som si asi mala konečne prečítať, že... O tej knihe počúvam už toľko rokov a stále som si ju neprečítala. Joj :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že by buď Anita stratila úplne nervy, alebo by sa Bella psychicky zrútila :D V lepšom prípade by snáď získala kus guráže, ale to by bolo veľmi optimistické B-)

      Určite si prečítaj, autor má veľmi zaujímavý štýl, ja som si nedávno robila re-reading a páčilo sa mi to ešte viac :))

      Odstrániť